جغجغه بادی چیست و چگونه کار میکند

جغجغه بادی به آن آچار بادی نیز گفته میشود یک ابزار تخصصی برای باز کردن و بستن انواع پیچ  و مهره می باشد جغجغه بادی با توجه به شکل ظاهری خاصی که دارد میتواند به راحتی در نقاط تنگ و غیرقابل دسترس وارده شود و پیچ مهره های مختلف را شل یا سفت کند از آنجا که جغجغه بادی یک ابزار تخصصی است بیشتر در صنایع مثل کارخانه و کارگاه ها استفاده میشود.

جغجغه بادی چگونه کار میکند؟

جغجغه بادی چیست و چگونه کار میکند

جغجغه بادی یک ابزار بادی است که برای کار کردن ،نیاز به فشار باد دارد. در انتهای بدنه جغجغه بادی یک ورودی باد قرار دارد که باید شلنگ باد خروجی از کمپرسور را به آن متصل کرد بعد از اتصال باد به کمپرسور کافی است به وسیله سویچ تعبیه شده روی بدنه جغجغه بادی جهش چرخش داریو را تعیین کرد. روی بدنه جغجغه بادی یک شاستی اهرمی قرار دارد که با فشردن ان باد با فشار استاندارد وارد جغجغه بادی میشود .

مزایای جغجغه بادی

  • جلوگیری از خستگی کاربر
  • افزایش سرعت در کار
  • دسترسی به نقاط غیر قابل دسترس

کاربرد بیشتر جغجغه بادی در کدام صنایع است ؟

  • خودرو سازی و موتورسیکلت سازی
  • خط تولید و مونتاژ
  • تعمیر گاه های اتومبیل
  • صنعت هواپیمایی
  • صنعت کشاورزی
  • صنایع پلایشی و نفتی

جغجغه بادی از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

جغجغه بادی چیست و چگونه کار میکند

موتور هوا: بخشی از جغجغه بادی را موتور هوا تشکیل میدهد که توسط هوای فشرده به حرکت در می آید و باعث چرخش شفت گیربکس میشود .

 شفت گیربکس: شفت گیربکس به یک سر پیچ و مهره متصل میشود و با چرخش موتور هوا سر پیچ و مهره را باز و بسته میکند .

مسیر هوا: این مسیر هوا برای اتصال اچار به کمپرسور هوای فشرده و تامین هوای لازم برای چرخاندن موتور هوا به کار می رود .

ترمز: برخی از چغچغه بادی ها دارای سیستم ترمز هستند که با فشار دادن دکمه ترمز سرعت چرخش را کاهش میدهد و به کابر اجازه میدهد تا به راحتی مهره ها را با دقت بیشتری باز و بسته کننند.

کنترل سرعت : برخی از جغجغه بادی ها دارای سیستم کنترل سرعت می باشد که به کاربر اجازه میدهد تا سرعت چرخش سر پیچ و مهر را تنظیم کند.

بدنه اصلی : بدنه اصلی جغجغه بادی معمولا از فلزات سبکی مانند آلومینیوم ساخته شده است و به عنوان پایه برای بخش های دیگر عمل میکند .

سر پیچ و مهره : سر پیچ و مهره برای بستن و باز کردن پیچ و مهره ها به کار می رود این سرها برای انواع مختلفی از پیچ و مهره ها طراحی شده است

قیمت جغجغه بادی در رده متوسط قرار دارد و معمولا از بکس بادی تفنگی پایین تر است در نمونه های هم به صورت ست به همراه بکس و لوازم عرضه میشود که خریدار را در وضعیت بهتری قرار میدهد .

جغجغه بادی چیست و چگونه کار میکند

جغجغه بادی از لحاظ ساختاری در دو جنس بدنه کروم فلزی و بدنه سبک کامپوزیتی به همراه قیمت گیربکس فولادی مشترک در هر دو ساخته میشود که در نمونه بدنه تمام فلزی زیبایی و دوام بلند مدت دارد  .

سخن پایانی

جغجغه بادی به آن آچار بادی نیز گفته میشود یک ابزار تخصصی برای باز کردن و بستن انواع پیچ  و مهره می باشد در انتهای بدنه جغجغه بادی یک ورودی باد قرار دارد که باید شلنگ باد خروجی از کمپرسور را به آن متصل کرد جغجغه بادی از لحاظ ساختاری در دو جنس بدنه کروم فلزی و بدنه سبک کامپوزیتی به همراه قیمت گیربکس فولادی مشترک در هر دو ساخته میشود.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0